Gesamtzahl der Seitenaufrufe

Freitag, 31. Juli 2015

An alle "Hasenherzen" und Bedenkenträger....Ukraine ist/war in den vergangenen etwa 3 Monaten ein Bestperformer.....ich bin mit etwa 1 Mio dabei.....

Suchergebnis zu "ukraine"

Seite aktualisieren
Druckansicht
Name ^VWKN ^VHandelsplatz
Uhrzeit
Kurs
Veränderung
Handelsvolumen (Stk.)
UKRAINE DL-NOTES 2006(16) REG.SA0G2BGFrankfurt
31.07.2015 09:41
 56,25 
+0,90%
0
UKRAINE DL-NOTES 2007(17) REG.SA0TMCSFrankfurt
31.07.2015 11:21
 56,50 
+3,20%
0
UKRAINE DL-NOTES 2010(15) REG.SA1A1H5Stuttgart
31.07.2015 13:10
 59,25 
+1,49%
0
UKRAINE DL-NOTES 2010(20) REG.SA1A1H7Berlin
31.07.2015 12:01
 56,80 
+4,60%
0
UKRAINE DL-NOTES 2011(16) REG.SA1GSSTFrankfurt
31.07.2015 11:21
 56,82 
+3,33%
0
UKRAINE DL-NOTES 2011(21) REG.SA1GMXMBerlin
31.07.2015 08:01
 55,73 
+0,58%
0
UKRAINE DL-NOTES 2012(17) REG.SA1G7QAStuttgart
31.07.2015 14:10
 58,75 
+4,67%
0
UKRAINE DL-NOTES 2012(22) REG.SA1HC2XFrankfurt
13.02.2015 12:09
 53,50 
+1,90%
0
UKRAINE DL-NOTES 2013(23) REG.SA1HJLKFrankfurt
31.07.2015 11:21
 57,20 
+3,45%
0
UKRAINE EO-NOTES 2005(15) REG.SA0GGXGStuttgart
31.07.2015 14:22
 60,45 
+4,68%
150.000

Another person familiar with the negotiations said Ukraine had recently indicated it is also willing to settle for a less severe haircut than it has previously put on the table to strike a deal

Ukraine, bondholders move closer to deal - WSJ

KYIV, July 31 /Ukrinform/. After months at an impasse over $19 billion in bonds, creditors agree to small haircut to speed debt restructuring
The Wall Street Journal reported with reference to people close to the negotiations.
Long drawn-out negotiations between Ukraine and the major investors who own its debt are finally starting to thaw.
After months of relative stalemate, a group of the conflict-torn country's creditors has indicated it is willing to take a small reduction in the face value of Ukrainian bonds to speed up a debt restructuring process, according to two people close to the negotiations.
Ukraine and its creditors have stood at an impasse for months over about $19 billion worth of bonds, which have tanked in value because of concerns the country wouldn't be able to meet repayments.
Ukraine has sought a restructuring of the bonds that would see investors take a haircut, or a reduction in the face value of their holdings. In June, Ukraine reiterated a proposed deal whereby bondholders would take a 40% haircut.
That proposal was initially met with short shrift from a committee of major bondholders, including the country's single largest creditor, Franklin Templeton Investments, who had steadfastly refused to accept a haircut. This week, however, the investor group, which holds about $8.9 billion of the bonds and is advised by Blackstone Group International Partners LLP, sent a new proposal to Ukraine's government that included agreeing to a haircut, two people close to the negotiations said.
A person close to the process said the committee made a conditional proposal subject to other terms and conditions.
Another person familiar with the negotiations said Ukraine had recently indicated it is also willing to settle for a less severe haircut than it has previously put on the table to strike a deal.

Personal voll, Behälter rufen....

So ist das also mit den Pfandautomaten...

das ist wohl der Grund für den Kursanstieg...

Ukraine, bondholders edge closer to deal

  • Long drawn-out negotiations between Ukraine and its major creditors are finally starting to thaw, after the latter agreed to take a small reduction in the face value of their holdings to speed up a debt restructuring process.
  • The two sides have stood at an impasse for months over about $19B worth of bonds, which have tanked in value because of concerns Kiev wouldn't be able make its repayments.

Von UKR17 habe ich vor Wochen 205.000 zu 45,50 % gekauft....eben gerade Geld 58 % ++ 27,8 % zuzüglich Stückzinsen....not so bad


EU-Kommission Deutschland baut seine Macht in Brüssel aus

EU-KommissionDeutschland baut seine Macht in Brüssel aus

Deutschland stellt vier Generaldirektoren und sechs Stellvertreter und besetzt damit so viele Schlüsselposten in der EU-Verwaltung wie kein anderes Land. 

(Foto: Bloomberg)
  • Die Bundesrepublik hat so viele Schlüsselpositionen in der Europäischen Kommission inne wie kein anderes europäisches Land.
  • Über die deutschen Führungskräfte können frühzeitig nationale Interessen zwischen Berlin und Brüssel abgestimmt werden.
  • Der Anteil der Frauen unter deutschen Spitzenbeamten liegt deutlich unter dem EU-Durchschnitt.
    Von Cerstin Gammelin, Berlin
    Die Bundesrepublik hat so viele Schlüsselpositionen in der Europäischen Kommission inne wie kein anderes europäisches Land. Deutsche Staatsbürger besetzen 1382 Spitzenjobs in der mächtigsten Behörde Europas und sind mit einem Anteil von 10,2 Prozent "die größte Ländergruppe vor Frankreich und Belgien". Das geht aus dem "Vierten Bericht der Bundesregierung zur deutschen Personalpräsenz in internationalen Organisationen" hervor, den das Auswärtige Amt turnusgemäß vorgelegt hat.
    Finance ministers meeting on Greece

    Europäische UnionWie Schäuble die EU-Kommission entmachten will

    EU-Kommissionschef Juncker versteht die Rolle seiner Behörde politisch. Wenn es um die Einhaltung der Haushaltsregeln geht, gibt er sich milde. Schäuble missfällt das.
    Insbesondere in der seit November 2014 von Präsident Jean-Claude Juncker geführten EU-Kommission ist der deutsche Einfluss deutlich gewachsen, sowohl auf politischer als auch administrativer Ebene. Neun von 28 EU-Kommissaren einschließlich des Präsidenten haben die Leitung ihres Kabinetts in deutsche Hände gelegt; insgesamt gehören 28 Deutsche den höchsten politischen Entscheidungsgremien der Behörde an. Die deutsche Präsenz habe sich "im Vergleich zu den Kabinetten der letzten Kommission nochmals verbessert", schreiben die Autoren.

    Der deutsche Frauenanteil liegt deutlich unter EU-Durchschnitt

    Über das Personal in den Kabinetten sichert sich die Bundesrepublik Einfluss auf den europäischen Gesetzgebungsprozess. Die EU-Kommission ist alleinig berechtigt, Gesetze vorzuschlagen. Über die deutschen Führungskräfte können frühzeitig nationale Interessen zwischen Berlin und Brüssel abgestimmt werden und in die Entscheidung einfließen, welche Gesetze vorgelegt werden. Auch an Gesetzestexten schreiben Deutsche federführend mit.
    Deutschland stellt vier Generaldirektoren und sechs Stellvertreter und besetzt damit so viele Schlüsselposten in der Verwaltung wie kein anderes Land. Allerdings liegt der deutsche Frauenanteil in den Spitzenjobs mit knapp 33Prozent deutlich unter EU-Durchschnitt (42 Prozent).

    Großbritanniens Präsenz ist dramatisch geschrumpft

    In den vergangenen Jahren sind verstärkt Vertreter aus mittel- und osteuropäischen Mitgliedstaaten gefördert worden; Rumänien und Polen stellen die Mehrheit der dienstjüngeren Beamten. Die meisten Bewerber aus den alten Ländern stammen aus Italien, gefolgt von Deutschland. Frankreich hat dagegen an Einfluss eingebüßt. Geradezu dramatisch geschrumpft ist die Präsenz Großbritanniens. Das Interesse junger Briten an einer Karriere in der EU-Kommission tendiert gegen null; zugleich ist die Gründungsgeneration in Rente gegangen.
    French President meets with British Prime Minister

    GroßbritannienCamerons Wettlauf gegen die Zeit

    Bis spätestes Ende 2017 sollen die Briten über einen Verbleib ihres Landes in der EU abstimmen. Vorher will Premierminister Cameron Reformen in der EU durchsetzen, um seine Landsleute positiv zu stimmen.
    In den anderen EU-Institutionen sind Deutsche weniger präsent. Im Parlament liegt die Bundesrepublik nur auf Platz 4. In der europäischen Länderkammer, dem Rat, belegen Deutsche etwa zehn Prozent der Spitzenjobs, sie liegen damit hinter Belgien und Frankreich.
    Dass die Europäische Kommission in Berlin höchste Priorität hat, belegt auch der jüngste Vorstoß der Bundesregierung, die Behörde unpolitischer und damit kontrollierbarer zu machen. Bundesfinanzminister Wolfgang Schäuble hat jüngst im Kreise seiner Ressortkollegen angeregt, die Behörde solle Kernkompetenzen wie Haushaltskontrolle, Wettbewerbsaufsicht und Binnenmarktregeln abgeben.

    Templeton Cedes Ground on Ukraine Writeoff as Debt Payment Looms

    Templeton Cedes Ground on Ukraine Writeoff as Debt Payment Looms


    Franklin Templeton has come to grips with the fact that it won’t be able to avoid losses on its $7 billion investment in Ukrainian bonds.
    The investment firm and three other bondholders this week offered the eastern European nation a small amount of debt relief, the first time they’ve entertained the possibility of a writedown on their principal holdings. The size of the so-called haircut they proposed is 5 percent, a person familiar with the negotiations said on Thursday. That compares with the 40 percent Ukraine was said to have asked them for last month.
    While investors are hailing the offer as a step toward ending a standoff, Ukraine is running out of time to get a deal in place before its first Eurobond matures Sept. 23. The nation needs to alter terms on $19 billion of debt as a condition for International Monetary Fund aid aimed at pulling the economy out of a recession that’s deepened in the 16 months since a battle with pro-Russian separatists started in the east.
    “The creditors have bitten the bullet,” Jakob Christensen, an analyst at Exotix Partners in London, said by e-mail on Thursday. “It’s give and take from here, so a compromise is probably the most realistic. I don’t think the IMF and the government will be satisfied with a small principal haircut. They will need more like 25 percent.”
    Trading in the bond market suggests investors are optimistic the creditor group -- which owns $8.9 billion of the nation’s debt -- will convince the government to back down on its demands for big losses. The sovereign’s $2.6 billion of notes maturing in July 2017 rallied 8.1 cents on the dollar this month to 56.64 cents by 8:22 p.m. in London on Thursday, including a 0.69 cent advance for the day.

    Other Conditions

    The restructuring deal will probably end with a principal cut of about 35 percent and a 4 percent reduction in interest payments, analysts at Oxford Economics including Evghenia Sleptsova said in a research note on Tuesday. Bonds are currently pricing in a haircut of less than 35 percent, they said.
    While the 5 percent writeoff represents a concession, the bondholder group’s proposal is subject to a number of preconditions and other detailed terms, according to a second person with knowledge of the talks. Both asked not to be named because the talks are private.
    Until now, creditors insisted losses on principal weren’t needed to meet the conditions of the IMF’s $17.5 billion loan. Their earlier offer focused on pushing back due dates and reductions in interest payments. BTG Pactual Europe LLP, TCW Investment Management Co. and T. Rowe Price Associates Inc. are also part of the committee.

    Writedown Size

    The group has said the burden of granting Ukraine debt relief is unfairly falling on their shoulders, noting in a June 24 letter that less than 30 percent of the nation’s $70 billion of public and publicly generated debt was being identified for losses.
    The government, by contrast, pointed to the state of the economy and finances in its plea for a break on the debt it owes. Gross domestic product is poised to shrink 8.5 percent in 2015, the biggest drop in Europe, the Middle East and Africa, according to forecasts compiled by Bloomberg. Foreign-currency reserves at about $10 billion are less than half what they were at the end of 2013, before Russia’s annexation of Crimea sparked the separatist conflict.
    If the two sides fail to finalize an agreement by the time of the second IMF review in mid-September, Ukraine may withhold payment of debt due that month, analysts at Moody’s Investors Service including Kristin Lindow said in a research note on July 27.
    Ukraine is proposing a direct meeting with creditors next week, the first person said. The $500 million note due Sept. 23 rose 0.38 cent to 57.96 cents on the dollar on Thursday.
    With creditors agreeing to a haircut “they crossed the bridge, they only have to discuss the size,” Lutz Roehmeyer, who helps oversee $1.1 billion of assets, including Ukrainian bonds, as a money manager at Landesbank Berlin Investment, said by e-mail on Thursday.

    Anders als etwa nach § 245 AktG, kann jeder Versammlungsteilnehmer, also etwa auch deijenige, der dem Beschluß zugestimmt hat, bei Vorliegen der Voraussetzungen des § 256 ZPO Klage auf Feststellung der Unverbindlichkeit erheben. Hierfür besteht weder eine zeitliche Befristung, die wegen § 20 SchVG auch nicht in den Anleihebedingungen wirksam vereinbart werden kann, noch bedarf es einer speziellen "Anfechtungs"befügnis.

    Aus der verabschiedeten und heute nqm geltenden Gesetzesfassung ergeben sich nämlich
    Unzuträglichkeiten in zweierlei Hinsicht, die bei Erlaß des Gesetzes schon gesehen300
    aber erst in der späteren Kommentarliteratur301 zunehmend als störend empfunden wurden:
    Zum einen folgt aus der Möglichkeit zeitlich unbegrenzter Geltendmachung der
    Unverbindlichkeit von Obligationärsbeschlüssen eine gewisse Rechtsunsicherheit namentlich
    für den Anleiheschuldner, der ggf. noch Jahre nach der Beschlußfassung damit
    rechnen muß, im Prozeßwege etwa zur Nachzahlung von Zinsen oder zur Wiedereinräumung
    von Sicherheiten gezwungen zu werden. Hier wäre eine Befristung nach dem
    Vorbild der aktienrechtlichen Anfechtungsklage, § 246 Abs. 1 AktG, erwägenswert.
    Nach derzeitiger Gesetzeslage kann ein gesetzwidriger Beschluß, der etwa auf einer
    falsch berechneten Mehrheit beruht, nicht geheilt oder durch Verzicht auf "Anfechtung"
    gültig werden. Anders als etwa nach § 245 AktG, kann jeder Versammlungsteilnehmer,
    also etwa auch deijenige, der dem Beschluß zugestimmt hat, bei Vorliegen der Voraussetzungen
    des § 256 ZPO Klage auf Feststellung der Unverbindlichkeit erheben. Hierfür
    besteht weder eine zeitliche Befristung, die wegen § 20 SchVG auch nicht in den Anleihebedingungen
    wirksam vereinbart werden kann, noch bedarf es einer speziellen
    "Anfechtungs"befügnis.

    300 Riesser, Beilageheft ZHR 47 (1898), 84; von Zimmermann, 100

    S 173,174

    Hans-Gert Vogel
    Die Vergemeinschaftung der
    Anleihegläubiger und ihre
    Vertretung nach dem
    Schuldverschreibungsgesetz

    RGZ 22, 61 .... In einem vom Reichsgericht 1888 entschiedenen Fall hatte nun die Versammlung der Obligationäre mit Mehrheit nicht nur einen solchen Treuhänder gewählt, sondern außerdem beschlossen, den Anleihezins zu ermäßigen.50 Das Reichsgericht hielt diesen Beschluß für unwirksam, weil es sich um einen Eingriff in das Individualrecht jedes Schuldverschreibungsgläubigers handele. Diese seien nämlich, obwohl Gläubiger einer einheitlichen Anleihe, nicht zu einem Verband zusammengeschlossen, der ihre Rechte kollektiv einbinde und dem Mehrheitswillen unterwerfe.




    http://www.jura.uni-frankfurt.de/43030521/paper127.pdf

    Donnerstag, 30. Juli 2015

    Restructurierungen...




    http://www.imf.org/external/np/seminars/eng/2012/fincrises/pdf/ch19.pdf

    Ukraine Short on Time for Debt Deal as Real Deadline Is August

    Ukraine Short on Time for Debt Deal as Real Deadline Is August


    Ukraine and its creditors have even less time than it appears.
    While Sept. 23 is the date the first Ukrainian Eurobond comes due, a restructuring agreement will need to be reached at least five to six weeks before that to allow time for the creditor group to convince other bondholders to accept the terms, make amendments and complete the eventual bond exchange, according to Exotix Partners LLP and Raiffeisen Bank International AG. Even after a 10-day grace period has been factored in for the $500 million principal payment, the real deadline for a deal is probably the middle of August, they said.
    If an accord isn’t passed on time, Ukraine may be forced to impose a freeze on debt payments, opening the door to legal action from bondholders that include Russia, owner of a $3 billion note that it says must be repaid in December. A deal probably also needs to be in place before the International Monetary Fund releases the third part of a $17.5 billion loan.
    “There are a number of risks to the implementation phase,” Jakob Christensen, an analyst at Exotix Partners, said by e-mail on Wednesday. “The offer may be turned down at the bondholder meeting requiring further votes, there may be holdouts and even fleshing out a proposal in detail may take time,” he said.
    Ukraine and a four-member creditor group led by Franklin Templeton only agreed todirect negotiations on July 1 after a two-month standoff over the need for a writedown to the face value of about $19 billion of Eurobonds.

    Optimism Rally

    The chances of an imminent deal seemed less likely on Wednesday after IMF Managing Director Christine Lagarde said talks had been “difficult” and urged creditors to be “sensible.”
    Yet bond investors are optimistic. The nation’s $2.6 billion of notes due July 2017 rallied 7.8 cents in July, on course for the best monthly performance since May 2014, on expectations that a deal will get done in time.
    Ukraine sent new proposals about a week ago and is awaiting a response from bondholders, Finance Minister Natalie Jaresko said in Kiev on Monday. The latest offer is “market-orientated” and “fair,” Prime Minister Arseniy Yatsenyuk said at the same meeting.
    The creditor group hasn’t made any public statements so far that would suggest it has changed its view, first argued in April, that the IMF’s three restructuring targets could be met with lower interest payments and longer repayments dates. A counter-offer from Ukraine last month called for a so-called haircut of 40 percent of principal, according to a person familiar with the proposal.

    21 Days

    European-style bonds typically demand a 21 day consent-solicitation period and a further two weeks if the first bondholder meeting is adjourned and a second required, according to Jonathan Melton, a partner at Allen & Overy in London. It usually takes lawyers about two weeks to put together documents before the process begins, he said.
    So long as a deal has been agreed by the time the Sept. 23 bond is due, the length of the implementation process needn’t be a problem, according to Christoph Trebesch, a professor at the University of Munich.
    The average time needed for an agreement to be turned into a settlement is three months, according to data on 17 sovereign debt restructuring between 1998 and 2010 compiled by Trebesch. The complete restructuring process took an average of 19 months, he found. If the bond exchange is completed by September, Ukraine will have taken just eight months from when the restructuring was announced at the end of January.

    Technical Default

    “If it’s part of a settlement process then missing one or two payments is not the end of the world,” Trebesch said by phone Tuesday. “It’s actually quite common to see a technical default in the final phase of a debt renegotiation. The missed payments are then fully paid once the deal is done and settlement occurs.”
    Ukraine could also seek a maturity extension on the September 2015 debt to give it more time to complete the process. In April, state-run lender Ukreximbank got creditors to agree to push back the due date on its 2015 note by three months to give it time to usher through a bond exchange.
    It only secured the necessary amount of votes at the second time of asking once bondholders were convinced that the final deal they would receive was a favorable one -- something the sovereign is less likely to promise.
    “Ideally speaking, with a breakthrough in the talks within the next few days or weeks, there will remain sufficient time to implement an agreement,” Gunter Deuber, the head of research at Raiffeisen Bank International AG in Vienna, said by phone Monday. “Otherwise the risk of a moratorium remains.”